Mesafeli Satış Sözleşmesi
Mesafeli Satış Sözleşmesi
(www.agaoglumobilya.com.tr)
MADDE 1 - SÖZLEŞMENİN TARAFLARI
SATICI: Ağaoğlu Mobilya, Gazi Osman Paşa Caddesi No:44/1 Güngören -
İSTANBUL Tel.: (0212) 554 27 60 - Email: info@agaoglumobilya.com.tr
ALICI: Müşteri
MADDE 2 - SÖZLEŞMENİN KONUSU:
İş bu sözleşmenin konusu, Alıcının Satıcıya ait
www.agaoglumobilya.com.tr web sitesinden elektronik ortamda sipariş
verdiği, sözleşmede bahsi geçen nitelikleri haiz ve yine sözleşmede
satış fiyatı belirtilen mal/hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak
4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeler Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri
gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır. Alıcı,
satışa konu mal/hizmetlerin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme
şekli, teslimat koşulları vs. satışa konu mal/hizmet ile ilgili tüm ön
bilgiler ve “cayma” hakkı konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu ön
bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal/hizmeti
sipariş verdiğini is bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.
www.agaoglumobilya.com.tr sitesinde ödeme sayfasında yer alan ön
bilgilendirme ve fatura iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
MADDE 3 - SÖZLEŞME TARİHİ:
Satıcı tarafından daha önce imzalanmış bulunan iş bu iki nüsha sözleşme
alıcı tarafından .... tarihinde imzalanarak kabul edilmiş ve bir nüshası
alıcının mail adresine mail gönderilecektir.
MADDE 4 - MAL/HİZMETİN TESLİMİ, SÖZLEŞMENİN İFA YERİ VE TESLİM ŞEKLİ:
Mal/hizmet, alıcının teslimini talep etmiş olduğu .... adresinde ....’a teslim edilecektir.
MADDE 5 - TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI:
Teslimat masrafları alıcıya aittir. Satıcı, web sitesinde, ilan ettiği
rakamın üzerinde alışveriş yapanların teslimat ücretinin kendisince
karşılanacağını yada kampanya dahilinde ücretsiz teslimat yapacağını
beyan etmişse, teslimat masrafı satıcıya aittir. Teslimat; stokun müsait
olması ve mal bedelinin satıcının hesabına geçmesinden sonra en kısa
sürede yapılır. Satıcı, mal/hizmetin siparişinden itibaren 30 (Otuz) gün
içinde teslim eder ve bu süre içinde yazılı bildirimle ek 10 (on)
günlük süre uzatım hakkını saklı tutar. Herhangi bir nedenle mal/hizmet
bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, satıcı
mal/hizmetin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
MADDE 6 - ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERI:
Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek;
ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo
şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve
sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra mal/hizmetin özenle
korunması borcu, alıcıya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet
kullanılmamalıdır. Fatura iade edilmelidir. Mal/hizmetin tesliminden
sonra alıcıya ait kredi kartının alıcının kusurundan kaynaklanmayan bir
şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması
nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun mal/hizmet bedelini
satıcıya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması
kaydıyla mal/hizmeti 3 (Üç) gün içinde satıcıya göndermekle yükümlüdür.
Bu takdirde teslimat giderleri alıcıya aittir.
MADDE 7 - SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERI:
Satıcı, sözleşme konusu mal/hizmetin sağlam, eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım
kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur. Sözleşme konusu
mal/hizmet, alıcıdan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim
edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden satıcı sorumlu
tutulamaz. Satıcı, cayma beyanının kendisine ulaşmasından sonra 10 (on)
gün içinde mal/hizmet bedelini, varsa kıymetli evrakı iade eder.
Mal/hizmeti 20 (yirmi) gün içinde iade alir. Haklı gerekçelerle satıcı,
sözleşmedeki ifa süresi dolmadan alıcıya eşit kalite ve fiyatta tedarik
edebilir. Satıcı mal/hizmetin ifasının imkânsızlaştığını düşünüyorsa,
sözleşmenin ifa süresi dolmadan alıcıya bildirir. Ödenen bedel ve varsa
belgeler 10 (on) gün içinde iade edilir. Garanti belgesi ile satılan
mal/hizmetlerden olan veya olmayan mal/hizmetlerden arızalı veya bozuk
olan mal/hizmetler, garanti şartları içinde gerekli onarımın yapılması
için satıcıya gönderilebilir, bu takdirde teslimat giderleri satıcı
tarafından karşılanacaktır.
MADDE 8 - SÖZLEŞMEYE KONU MAL/HİZMETİN ÖZELLİKLERİ:
Mal/hizmetin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi ve tüm cergiler
dâhil satış bedeli www.agaoglumobilya.com.tr adlı web sitesindeki
mal/hizmet tanıtım sayfasında yer alan bilgilerde ve iş bu sözleşmenin
ayrılmaz parçası sayılan faturada belirtildiği gibidir.
MADDE 9 - MAL/HİZMETİN PEŞİN FİYATİ:
Mal/hizmetin peşin fiyatı sipariş sonu mail atılan örnek fatura ve ürün
ile birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcuttur.
MADDE 10 - VADELİ FİYAT:
Mal/hizmetin satış fiyatına yapılan vadeye göre fiyatı sipariş sonu mail
atılan örnek fatura ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura
içeriğinde mevcuttur.
MADDE 11 - FAİZ:
Her yıl Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin belirlediği faiz oranından ve
her halde %30’dan fazla olamaz. Alıcı çalıştığı bankaya karşı
sorumludur.
MADDE 12 - PEŞİNAT TUTARI: Mal/hizmetin peşinat tutarı sipariş
sonu mail atılan örnek fatura ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen
fatura içeriğinde mevcuttur.
MADDE 13 - ÖDEME PLANI:
Alıcının, kredi kartı ile ve taksitle alışveriş yapması durumunda
siteden seçmiş olduğu taksit biçimi geçerlidir. Taksitlendirme
işlemlerinde, alıcı ile kart sahibi banka arasında imzalamış bulunan
sözleşmenin ilgili hükümleri geçerlidir. Kredi kartı ödeme tarihi banka
ile alıcı arasındaki sözleşme hükümlerince belirlenir. Alıcı, ayrıca
bankanın gönderdiği hesap özetinden taksit sayısını ve ödemelerini takip
edebilir.
MADDE 14 - CAYMA HAKKI:
Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmetin kendisine veya gösterdiği adresteki
kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 7 (yedi) gün içinde cayma hakkını
kullanabilir. Cayma hakkının kullanılması için aynı süre içinde
satıcının müşteri hizmetlerine e-posta veya telefon ile bildirimde
bulunulması ve mal/hizmetin 15. madde hükümleri çerçevesinde ve iş bu
sözleşmenin ayrılmaz parçası olan ve www.agaoglumobilya.com.tr web
sitesinde yayınlanmış olan önbilgiler gereğince, kullanılmamış olması
şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya alıcıya teslim
edilen mal/hizmete ilişkin fatura aslının iadesi zorunludur. Cayma
hakkına ilişkin ihbarın ulaşmasını takip eden 7 gün içinde mal/hizmet
bedeli alıcıya iade edilir ve 20 (yirmi) günlük süre içinde mal/hizmet
iade alınır. Fatura aslı gönderilmezse alıcıya KDV ve varsa diğer yasal
yükümlülükler iade edilemez. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen
mal/hizmetin teslimat bedeli satıcı tarafından karşılanır.
MADDE 15 - CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK MAL/HİZMETLER:
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, hızla bozulan ve
son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler,
hijyenik mal/hizmetler, kopyalanabilir her türlü yazılım ve
programlardır. Ayrıca, her türlü yazılım ve programlarında, Çeşitli
mediaların (Dvd,Cd v.b), bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemelerinde
(toner, kartuş, şerit v.b) ile kozmetik malzemelerinde cayma hakkının
kullanılabilmesi için mal/hizmetin ambalajının açılmamış, bozulmamış ve
kullanılmamış olmaları şartı bulunmaktadır.
MADDE 16 - TEMERRÜD HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI:
Alıcı, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde düşmesi
halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı
sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu
olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak
masrafları ve vekalet ücretini alıcıdan talep edebilir ve her koşulda
alıcının borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, alıcı, borcun
gecikmeli ifasından dolayı satıcının oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi
kabul eder.
MADDE 17 - YETKİLİ MAHKEME:
İş bu sözleşmeden kaynaklanabilecek ihtilaflarda, Sanayi ve Ticaret
Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri,
belirtilen değer üstüne Tüketici Mahkemeleri; bulunamayan yerlerde
Asliye Hukuk Mahkemeleri yetkilidir.